صفحه نتایج جستجو هم برای کاربران اینترنتی و هم برای وبمستران اهمیت بسیار زیادی داشته و همواره کوچکترین تغییرات در آن بازخوردهای گوناگونی بهمراه خواهد داشت. در گذشته نیز در مقالات وبسیما به برخی از این تغییرات مانند نمایش بنر تبلیغاتی در صفحه نتایج گوگل اشاره شده بود.
در هفته گذشته کاربران تغییرات جدیدی را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده کردند که با توجه به آزمایشی بودن این تغییرات ممکن است برای همه نمایش داده نشود. تغییرات اصلی در صفحه نتایج جستجو عبارتند از، حذف خط زیر (underline) از عنوان در نتایج جستجو که خواندن متون را بسیار راحت تر خواهد کرد و بزرگتر شدن سایز فونت ها در عنوان که توجه بیشتری به خود جلب کنند.
با توجه به آزمایشی بودن این سیستم تهیه تصاویر مناسب برای مقایسه حالت جدید و قدیمی کمی زمانبر بود و نیاز به آزمایش از مرورگرها و آی پی های گوناگون داشت.
مشکلات ناشی از تغییرات گوگل
این تغییرات مشکلاتی را نیز بهمراه داشته و در مواردی کاربران از نمایش نامناسب عنوان صفحات در نتایج جستجوی گوگل خبر داده اند. با توجه به اینکه این تغییرات همگی ظاهری بوده و بنظر میرسد که با تغییر CSS صفحه قابل اجرا هستند مشاهده مشکلات در عنوان صفحات کمی عجیب بنظر میرسد.
این تغییرات ممکن است بنظر بی ارزش باشند ولی توجه به تصمیم ها و سیاست گذاری های گوگل میتواند شما را برای تغییرات بزرگ و ناگهانی در آینده آماده کند.
-
فرض کنید که گوگل تعداد کاراکترهای نمایش داده شده در بخش توضیحات هر نتیجه جستجو را کاهش یا افزایش دهد، در اینصورت باید بخش توضیحات متای سایت خود را متناسب با امکانات جدید طرح ریزی کنیم.